Opsætning af Outlook 365 / 2013 / 2016/
Gennemgang af hvordan Microsoft Outlook 365, 2013 og 2016 opsættes så det virker med Plan A's mailhotel.
- Åben Outlook
- Tryk på “Filer”
- Tryk på “Tilføj konto”
- Vælg “Manuel konfiguration eller flere servertyper” og tryk “Næste”
- Vælg “POP eller IMAP” og tryk “Næste”
- Udfyld kontoindstillinger
- Brugeroplysninger
Dit navn – Skriv dit navn
Mailadresse – Skriv din e-mail adresse - Serveroplysninger
Kontotype – Vælg “POP3”
Server til indgående post – Indtast mail.plana.dk
Server til udgående post – Indtast mail.plana.dk - Logonoplysninger
Brugernavn – Skriv din email adresse.
Password – Skriv adgangskoden til din e-mail konto.
Indstillinger som ikke er beskrevet ovenfor, skal ikke ændres.
- Efter ovenstående er udfyldt, tryk “Flere indstillinger”
- Brugeroplysninger
- Vælg fanen “Server til udgående post”
- Sæt flueben i “Serveren til udgående post (SMTP) kræver godkendelse”
- Vælg fanebladet “Avanceret”
- I feltet “Server til udgående post (SMTP)” skrives 366 i stedet for tallet, der står der i forvejen.
- Tryk efterfølgende “OK”
Foretrækkes en krypteret forbindelse sættes flueben i "Denne server kræver .. " og "Server til indgående ... " rettes til 995 i stedet for 110. "Server til udgående...." rettes til 465 eller 587 og "Brug følgende type krypteret ..." rettes til "SSL/TLS" - Tryk “Næste” for at afslutte opsætningen
Opsætningen testes nu.
Hvis alt er opsat korrekt, vil der komme et flueben udfor Log på serveren til indgående post (POP3) og Send testmail.
Herefter vil du kunne sende og modtage e-mails.
Fejler opsætningen? Kontroller, at din e-mail og adgangskode er indtastet korrekt i trin 5. Kontroller, at portnummeret for “server til udgående post” er rettet til 366, 465 eller 587 i trin 7